Ge mig ge mig ge mig

2011-03-08 @ 11:25:51    Postat av: Susan Gullix
Men gud alltså...måste vara grymt fel på mig. Vaknade upp från en (behövlig) vila och jag nästan dregglade utav tanken på en Semla. Alltså...helt sjukt att man kan vakna och bara ha ett Ha begär så där...haha. Ett måste att ha under dagen med andra ord.

Nåväl, barnen är på dagis och jag tog mig en vila. Jag var helt trött i planeten så hade inte fungerat idag annars. Nu har jag dock att göra eftersom jag har skjutit upp på allt. Jag ska bädda, diska undan diskberget, dammsuga och lite så där. Sitter här nu och orkar inte riktigt ta tag i det. Ska ha lite kaffe först i alla fall så får jag sätta fart sen. Med litta hög musik så går det nog bra.

Igår då barnen lagt sig.....(Stella somnade redan efter 18 efter ett gigantiskt utbrott och Eliott la sig fint 19.30) Har förresten nu fått ta tag med "hot" ang deras krig vid läggning. Lägger dom sig inte utan att bråka, skrika, klösas, bitas och ALLT som dom nu hittar på så kommer jag till att ändra deras rum igen så att dom sover i samma och har samma lekrum. Känns verkligen inte ok att ta tag med "hot" men jag har provat alla andra sätt och det blir bara värre så vad har jag för val? Men det gick bra igår för dom vill verkligen inte ha samma sovrum/lekrum. Får se hur det går ikväll.

Det jag skulle komma till egentligen var att när barnen sov igår så kollade jag och mannen på Sons Of Anarchy. Jäklar vilken bra serie....och så spännande. rekommenderar er att se den om ni inte redan har gjort det. Sen blev det Big Brother (of course) och sen sängen.

Näää...kaffe och sen sätta fart. Ha en bra dag!!!

Postat av: D i v a

Det är faktiskt inget fel med "hot" ! Det finns inget som säger att barnen mår sämre vid att du "hotar" dem, utan du visar för dem att du inte tycker det är okej det dem gör, därmed får de sitt "straff"! Är du med vad jag menar ;) ! Haha. . blev lite rörigt! ;)



Fast förstår din känsla ändå :) ! Jag har "bara" syskonbarn och det gör ont i en när man säger ifrån :) !



Ha en bra dag i dag, & njut EXTRA av din semla :D !

2011-03-08 » 11:31:48     Url: [http://madelenbjorkell.webblogg.se/]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi jag har ocks semmelsug, får åka senare å köpa! Kram

2011-03-08 » 11:56:03     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: anna

fin blogg! :D

ta gärna en titt på min blogg också ^^

2011-03-08 » 16:36:42     Url: [http://annastinajohanssons.blogg.se/]
Postat av: Johanna

Haha, ja, det e sjukt när man får ett sånt sug! Själv har jag inte ätit nån semla idag... Äsch, lite hot har ingen dött av. Du måste ju visa vem det é som bestämmer. De kan ju inte köra med dig hur som helst.

Kram kram

2011-03-08 » 19:42:58     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?