Sista dagen som 4 åring

2011-06-22 @ 18:09:56    Postat av: Susan Gullix
Goosh.....idag känns det som jag har varit i farten hela tiden men det är väl helt ok. Det är Eliotts sista dag som 4 åring idag för imorgon blir han 5 år. Ooooh.....min store påg ju. Har i alla fall varit lite att fixa idag så därav allt spring.

När jag hämtade dom på dagis innan så berättade Karin att han hade krockat rejält med sin kompis P så Eliott har fått en fin fin bula precis bredvid ögat. Gjorde nog rejält ont. Sen när vi gick hem så hade Eliott otur och slog sig och självklart precis på samma ställe. En till smäll precis på bulan...tala om osis. Han grät helt förtvivlat.
Sen var vi i alla fall ute och lekte för tro det eller ej men det blev faktiskt varmt idag....nja...kvavt som hell men ändå. Var ute i cirka två timmar innan vi gick upp och åt mat.

Just nu sitter dom här i soffan och tittar på barn tv. Dom verkar otroligt trötta idag faktiskt. Sen har Eliott en ed massa fjärilar i magen eftersom det är hans födelsedag imorgon...hihi.

Dom ska faktiskt till dagis ett tag imorgon fast att dom är lediga. Men det är midsommarfest så Karin frågade om dom ville vara med på det och det ville dom så klart.

Mannen är iväg på födelsedags firande ikväll så jag vet inte riktigt när han kommer hem. Men när barnen sover sen så ska jag roa mig med paketinslagning så det lär väl inte gå någon nöd på mig direkt.

För övrigt så kan jag berätta att mina eksem bara blir värre. Idag har det kliat så in i norden och jag blir galen helt ärligt talat. Mina händer ser fan inte kloka ut och jag skäms för att visa mig ute. Den där jäkla Hydrokortisonen hjälpte inte ett dugg denna gången. Såå....ett läkarbesök får nog bli inbokat för jag vill gärna kunna vistas bland folk utan att skämmas.

Visar en bild på blivande 5 åringen med en rejäl bula vid ögat och som nu är blåare än blåast.




Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Kan tro att du har haft en massa att så i inför morgondagens kalas... Å oj så han ska längta <3 KRAM!

2011-06-22 » 19:35:01     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: Heléne (mamma till Frosti)

Nä, stackars Eliott! Oh, tänk att han blir 5 år i morgon, inget småbarn längre. Vi har ju några veckor kvar till femårsdagen, men Frosti har planerat den sedan augusti förra året, så vi är väl förberedda ;).

2011-06-22 » 19:44:46
Postat av: soffie

men lille gubben aj va ont!va tur det ej sprack så det blir ett fult ärr där sen,

kramen till han,

va gullig personal som frågade om barnen ville va med på midsommarfirandet även att de är lediga,

Grattis till din fina Elliot imorrn!

2011-06-22 » 21:44:03     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Stackars Eliott & stackars dig!

Förstår att han har fjärilar i magen, hihi!

Hoppas de får roligt på midsommarfesten imorgon!

Kram

2011-06-22 » 22:21:37     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?