Läkaren och SOMMAR

2011-06-27 @ 18:20:55    Postat av: Susan Gullix


Eliott, livets dryck och Stella


Tjolahoppla som dagen gick *swoosch swoosch*.

Började med att ringa till Vårdcentralen imorse direkt klockan 08 och japp, utan problem så fick jag en tid till klockan 10.
När vi var där så fick jag först träffa en läkare men hon visste inte alls vad det kunde vara men hon vill kolla så att jag inte hade någon infektion. Fick gå och ta ett prov och sen fick jag vänta lite. Fick träffa läkaren sen igen och provet visade inget på infektion så det var ju bra. Sen fick jag stanna kvar och dricka Kortison så hon kunde se om det slutade lite med kliandet. Fick stanna och vänta en halvtimme och eftersom jag hade barnen med mig så väntade vi utomhus så dom kunde springa av sig lite. Det slutade klia liiiiiiiiite grann så ja, lite bättre ju. När jag träffade läkaren igen så ville hon skriva ut salva och tabletter till mig och sen sa hon att hon ska ringa mig på fredag för att höra hur det är då. Är det inte bättre eller att jag inte står ut med kliandet tills det så skickar hon en remiss direkt till hudkliniken så dom kan kolla vidare. Men det känns redan bättre efter lite smörj med salvan och tabletterna. Det kliar bara på händerna för tillfället men det går inte ens att jämföra med dom andra dagarna. Det är så lite så jag kan överleva det. Och sen är det händerna som är det värsta, där jag kilat i sönder mig totalt så kliandet där kan jag förstå eftersom det läker ihop också. Men...bara till att hålla tummarna att detta fungerar, försvinner och sen aldrig mer kommer tillbaka.

Efter att vi var klara där så var det snabbt hem och starta tvätten, snabb röjja här hemma, hänga tvätten, handla och sen har vi varit ute. För vet ni vad? SOMMAREN är här idag......WIHOOOOOOO. Den har vi väntat på ett bra tag nu så underbart att den är här (igen). Hoppas att den stannar kvar nu och inte försvinner efter ett par dagar.Efter utelek så blev det mat och sen duschning utav barn och sen ville Stella måla tånaglarna och naglarna i hennes favorit färg - ROSA. Just nu tittar dom lite barn tv men om ett tag så vet jag att dom springer iväg och leker igen. Senare... kväll för dom vuxna= Chuck!!!





 

Postat av: Mamma Russin

hej söt..

låter som läkaren tog dig på allvar iaf.. håller såklart tummarna för att det blir bättre fort.. klia är sååå jobbig..



vi har haft sommar här med idag.. :)



kraaam

2011-06-27 » 19:05:31     Url: [http://enburkrussin.se]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Låter som om du är på rätt väg, hoppas det du blir bra, men skönt att det blir remiss till hud annars... Här har även luran fått feber så nu är det sjukstuga här! KRAM

2011-06-27 » 19:16:10     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: CiliaH

Skönt att klådan lindrats lite i alla fall. Håller tummarna för att det blir bättre framöver med.



KRAM

2011-06-27 » 19:32:40     Url: [http://ugglehuset.se]
Postat av: maria

hoppas nu att det fort blir bättre <3 vad du fått utstå med detta gumman...



nu måste solen stanna kvar :)

må så gott fina <3

kramar

2011-06-27 » 19:50:25     Url: [http://www.forsnetblogg.se/Maria]
Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Skönt att det gick bra på VC. Nu håller vi tummarna att det hjälper! Ja, väldigt skönt att sommaren kom tillbaka! :)

Kram

2011-06-27 » 19:52:44     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Vad skönt att kliandet verkar ha blivit lite bättre iaf :)

Jag tycker det låter som atopiskt eksem.. Det har jag också, medfött tydligen..

Mitt blossade upp precis sådär som ditt, bara hux flux, fick salva för det och sen försvann det. Nu har det bara kommit tillbaka precis efter mina graviditeter, men inte alls så illa som första gången.



Kramar

2011-06-27 » 22:10:05     Url: [http://sagabus.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?