Hur svårt är det med "mitt" och "ditt"?

2011-06-08 @ 19:44:57    Postat av: Susan Gullix


Det blev några timmars lek utomhus efter dagis idag


Ja...som rubriken lyder, hur svårt kan det egentligen vara på skillnaden "mitt" och "ditt"?? Inte så himla svårt alls enligt mig. Här finns barn (alltid samma barn) här ute på gården som jag ett par gånger kommit på med att sitta på MINA barns cyklar, sparka på cyklarna osv. Jag har skällt ut dom efter noter för är det inte deras cyklar så är det hands off, inte mer med det. Härom dagen ville Stella cykla till dagis men då upptäckte vi att det inte fanns någon luft i fram hjulet. Idag då vi var ute på vår gård så var samma ungar på barnens cyklar igen (fast att jag satt där). Om jag blev tokig sist så blev jag ännu mer tokig nu(en arg Susan är inte att leka med). Ännu mera skäll fick dom men nu funderar jag på om jag ska lära mig några skälls rader på arabiska så att dom kanske kan fatta vad jag säger. Nu kommer jag aldrig mer till att ha barnens cyklar här ute vilket jag tycker är för jävligt. Vi bor här och ska kunna ha cyklar i cykel stället utan att en massa andra som går på och ska förstöra dom. MINA barn skulle aldrig fått för sig att ge sig på andra barns cyklar och OM dom skulle gjort det så skulle dom definitivt  fått en tillsägelse. I alla fall...jag bar upp cyklarna här uppe och när jag skulle fixa Stellas fram däck så upptäckte jag att ungj*vlarna har luftat bak däcket också och tagit bort ventilen och allt. Alltså...förstår ni varför jag blir så arg???? Mitt och ditt......väldigt enkelt tycker jag, eller???

I alla fall....som ni ser på bilderna så var vi ute efter dagis. Skönt väder om än väldigt kvavt och klibbigt. Barnen lekte med en massa olika och sen fick jag agera vägarbetare och bygga rallybana....haha. Var ute i lite mer än 3 timmar innan vi begav oss upp för att äta. Sen har barnen fortsatt leka här hemma och just nu har Stella lagt sig i sin säng. Dom är trötta båda två men sen har dom ju i princip varit ute hela dagen....då blir man trött. 

 

Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Så trist att inte kunna ha sina saker ifred! Ungjävlar!!

2011-06-08 » 22:17:11     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Martina

Det är ju så typiskt också att barn som förstör andras saker heller aldrig har sina föräldrar med sig när de är ute!

2011-06-08 » 22:33:28     Url: [http://ytterligare.blogspot.com]
Postat av: mammafiia

Ja de e så jävla jobbigt när folk inte kan låta bli andras saker.

2011-06-10 » 08:01:49     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Härliga bilder.

2011-06-10 » 11:01:13     Url: [http://ninaruthstrom.se]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?