En grå och regnig dag

2011-06-09 @ 12:08:13    Postat av: Susan Gullix
Så då håller vi oss inhomhus men det kan kanske vara bra att få en hemmadag också? Nja...vet inte om jag håller med för jag vill hellre vara ute men inte i detta vädret. Jag som hoppades att det skulle bli bättre men det ser inte ut så...tyvärr. Barnen roar sig fint i alla fall. Stella ligger på sitt golv i sitt rum och leker med alla sina barbie och Eliott roar sig genom att kolla på gräsklippare på Youtube och sen tar han paus där ifrån för att klippa fantasi gräs här hemma.....haha.

Men morgonen har spenderats med att jag har agerat cykel doktor...typ. Mannen pumpade däcken på Stellas cykel och sen ville Eliott ha stödhjul på sin cykel igen. Han lärde ju sig att cykla utan stödhjul förra sommaren på sin lilla cykel. Sen har han ju inte cyklat på 1 år och så har han fått en större cykel och nu vågar han inte. Vi har provat många gånger men han vågar inte så då tyckte jag att det var ok att ta på stödhjulen igen tills han känner sig säker igen. Han vill ju hemskt gärna cykla och han har kollat avundsjukt på Stella då hon har cyklat.

Mmmm....Eliotts gamla stödhjul var för små ("armarna" eller vad det nu heter?)till hans cykel så då tog jag av Stellas för hennes var större. Det gick ju jättebra men sen passade inte Eliotts gamla stödhjul till hennes cykel så det blev till att sticka till Maxi för att köpa nya. Dom var stora och bra och perfekt till Eliotts cykel så jag tog av Stellas igen och satte tillbaka på hennes cykel och så fick Eliott ha dom nya till hans. Men dom får Daddy Cool sätta på för det kunde tydligen inte jag. Massa onödigt krångel för att sätta på stödhjul...haha. Eliott cyklade i alla fall till Maxi och han sken upp som en sol över att få cykla igen. Nu får han ha stödhjul ett tag och så provar vi senare att ta av dom igen då han känner sig mer säker.

Mmmmmmm.....men nu blir det lite kaffe här för min del och sen börjar det kurra lite i magen så lite mat ska också lagas.

Hoppas att ni har en fin och solig dag hos er?
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha, ja du vännen detta verkar lite mysko, har ni sol så har vi regn och så tvärt om... Hm, vi kanske ska dela å ta en förmiddag var? ler Bamsekram från ett stekhett sockenvägen <3

2011-06-09 » 20:17:19     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: soffie

vilken tur det ordnade sig med stödhjulen så även Elliot kunde cykla snart vågar han säkert utan igen,

må gott ,ruskväder hos mej just nu å kallt blev det direkt!

2011-06-09 » 20:44:30     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Tycker det e skönt med lite svalare väder så jag kan lufta ut min lgh. Men det é klart att det é mycket skönare när solen skiner! Du ska se att han snart cyklar utan stödhjul igen :)

Sv: Idag é jag bra igen!

Kram

2011-06-09 » 20:56:28     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: mammafiia

Kan se hans lycka framför mig lilla Eliott=)

Ja de e ju bara att ta av stödhjulen när han känner sig trygg på den stora cyklen =)

Ha en underbar helg.

Kram

2011-06-10 » 08:02:33     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?