En vanlig måndag och inte ok!

2011-07-04 @ 10:52:39    Postat av: Susan Gullix
Go förmiddag kanske det är läge för nu?! Var härligt att vakna imorse och se att klockan nästan var 7.30, dvs liiiiite sovmorgon.

Idag är det bara en vanlig måndag här hemma. Vädret är ostabilt känner jag. Just nu mörknar det på och det är massa moln...så regnet kommer väl snart. Men det känns ok ändå liksom. 
Barnen har redan varit ute en runda och lekt och klippt gräsen (japp, Stella är också med gräsklippare nu) och just nu sitter dom och leker vid köksbördet. Men dom lär väl springa ut och leka sen igen antar jag.

Igår då dom var ute så hände något som absolut INTE är acceptabelt. Ok att barn kivar och så mellan varven men när Eliott och Stella kom och sa att en flicka hade dragit upp Stellas klänning och sen dragit ner hennes trosor så blev jag vansinnig. INTE OK. Den här flickan som gjorde det mot Stella är 8 år och inte typ....3. Med andra ord så borde hon veta bättre. Fick inte tag i henne under dagen för hon höll sig undan men när barnen sov på kvällen så var hon är ute och då fick jag fatt i henne. Pratade lugnt och sansat med henne(fast jag kokade inombords) att det inte var ok att göra så och frågade henne om hon hade tyckt det var kul om någon drog ner trosorna på henne. Det hade hon klart inte tyckt. Jag förklarade att mina barn ska kunna vara här ute och leka utan att vara rädd för att någon ska dra ner trosor/kalsonger på dom. Hon bad om ursäkt så jag hoppas att hon förstod. Jag sa också att får jag veta att det händer en gång till så blir jag arg och tar det inte lika lugnt. Hmmmmm....nä, verkligen inte ok någonstans!

Mmmm...men lite kaffe nu då skulle sitta fint. Hoppas att ni får en bra dag.

Postat av: Tina

å nej sånt e inte ok!

bra blogg du har!

2011-07-04 » 12:13:39     Url: [http://tinazpicaboo.blogspot.com/]
Postat av: Mamma Russin

heeej gumman...



först så jag inte glömmer det.. SUPER FIN design du har fått, gillart massor.. :) usch jag är så dålig på att kommentera hos dig vännen så jag skäms. .:(



men jag läser varenda ord du skriver.. :)



vad duktiga dina små är och går ut själva.. :) bravo.. dock var det en otäck händelse Stella råkade ut för vännen.. FYYYY.. Bra att du fick fatt i flickan sedan, hoppas hon fattade läget att man nte gör så..



kraaaam

2011-07-04 » 20:15:14     Url: [http://enburkrussin.se]
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Nej, men fy! Stackars Stella :( Bra gjort av dej tycker jag, det är verkligen såå svårt att hålla sej lugn när det händer såna saker..

Hoppas att det aldrig händer igen!



Kramar

2011-07-04 » 20:31:14     Url: [http://sagabus.blogg.se/]
Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Stackars Stella. Tur du fick tag i tjejen sen!

Kram

2011-07-04 » 20:51:55     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: soffie

men guu va va det för dum unge kan du få tag på den ungens mamma å prata med henne om det för så får man ju verkligen inte göra:(

härlig bild på din fina tjej,kramen

2011-07-04 » 21:30:42     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad bra att du tog tag i det å talade med flickan, dock borde du även tala med hennes förädlrar... För sådant är INTE ok, så bra att du står upp för dina barna å rätt å fel!!!! KRAM

2011-07-04 » 21:53:49     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?