1:a Januari 2011

2011-01-01 @ 09:26:55    Postat av: Susan Gullix
Go morron så här på det nya året....2011!!

Jag som trodde att jag skulle få sova länge idag och allt....jo men tjena. Stella började första gången tjata om att gå upp då klockan var runt 6 tror jag och tjatade sen ända fram till 8 då jag gav upp. Jag somnade inte förräns vid 02 så jo visst är jag jättepigg *ironisk*. Eliott sover i alla fall ännu men han sov inte än då jag la mig vid 02 igår (idag?).

I alla fall....barnen var ju uppe här igår och Stella somnade vid 20 tiden och då hade hon varit uppe sedan 5.30 tiden. Eliott somnade i soffan runt 21 tiden tror jag det var. Dom hade varit ganska intensiva och kiviga här på kvällen så några timmars andrum då dom sov behövdes;) Jag och mannen kollade på 3 avsnitt utav Bones innan det var dax att väcka barnen. Dom skulle ju absolut inte missa fyrverkerierna=)

Stella vaknade på 1 sekund då jag gick in och väckte henne, inga problem där inte. Eliott var lite mer svårväckt men till sist så slog han upp sina blå. Tog på dom kläder, skor och jackor och sen gick vi ut på inglasningen och kollade in alla fyrverkerier och pussades vid 24 slaget . Barnen tyckte att det var spännade och kul med alla fyrverkerier och detta året small det mer än förra.

Sen var dom uppe lite till efter det och vid 01 tiden somnade Stella igen i sin säng och sen vid 02 somnade jag (hade varit uppe sen 5.30 så var gaaaanska trött). Eliott kunde inte somna då han var rädd för stormen bla så han fick minsann sitta uppe hos sin far. Vet inte när han somnade (och han har hunnit vakna nu mednas jag bloggar).

Idag blir det en latmans dag som det alltid är efter nyår. Jag är mega super trött och lär väl somna tidigt ikväll. 

Hoppas att ni alla hade det mysigt och trevligt vid ert nyårsfirande?



Postat av: mammafiia

Låter som ni hade en underbar kväll gumman.

Vi hade de mysigt här, men ja va såå trött.

Kram

2011-01-01 » 09:31:51     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Postat av: Johanna

Du kunde ju unnat dig en sovmorgon gumman så gubben din kunde gått upp...=) God Fortsättning! kram!

2011-01-01 » 09:37:02
Postat av: Jayne

Vet du...konstigt.. jag är en nattmänniska och därmed alltid älskat att sova länge på morgnarna. Förr kunde jag lätt ligga till 12.00..INGA problem. Min man har alltid varit morgonpigg så han gick upp med barnen så kunde jag få ligga kvar i sängen..

Men.. något har hänt och jag vet inte vad. Jag älskar fortfarande att vara uppe länge men kan inte sova länge. Inatt la jag mig 2.00 och vaknade 6.00... låg och vred mig men gav upp 7.00. Då gick jag ner i soffan, på med tv och sen ligger jag där och halvslumrar.

Jättekonstigt är det... Hur mycket jag än vill så kan jag inte ligga kvar i sängen läääänge.



Nå... skönt att ni hade en bra nyårskväll, det hade vi med. Vi var hemma , själva...första gången på länge och det var så skönt. Lagade god mat och tr'ffades vid bordet tre ggr.. hela familjen, pratade och skrattade... gjorde sydsvenskans gissning ang 2011.. och vid 00.00 stod vi på trappan och tittade... inga raketer hade vi, inte ens killarna hade varit intresserade av det i år.. SKÖNT.

Här blir det en lugn dag... älskar numera LUGNA dagar :)

2011-01-01 » 09:58:38     Url: [http://jayne.blogg.se/]
Postat av: CiliaH

Låter som att ni hade en bra kväll ni med :)



KRAM

2011-01-01 » 10:16:12     Url: [http://www.ugglehuset.se]
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Mysigt med alla raketer! Här hemma "på landet" var det bara en som sköt ... men det är en mer än dom andra åren ;)



Hoppas att ni får en fin nyårsdag!

Kramar

2011-01-01 » 10:18:03     Url: [http://edvinsmamma.wordpress.com]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Lät som ett mysigt firande å rätt likt vårt, även här var barnen uppe och såg raketerna, Luran somnade först 02.00, så även jag är trött... Men nu har vi haft mysmorgon med frukost så det blir en ljuvlig dag i dag har jag på känn ler Hoppas ni med har en fin dag framför er <3 KRAM och god fortsättning!

2011-01-01 » 10:18:16     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: maria

Vi hade oxå en liknande kväll hemma med massor av mys, teve, godsaker och tittande på raketer :)



Ha en God Fortsättning på 2011 <3

Kramar Maria

2011-01-01 » 10:33:07     Url: [http://www.forsnetblogg.se/Maria]
Postat av: Johanna

Mysig kväll ni hade! :)

Kram

2011-01-01 » 17:40:20     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?