Jag skriker om jag inte....

2011-02-07 @ 18:35:50    Postat av: Susan Gullix


Dagens middag blev fisk i ugnen. Jäkligt gott men kanske inte så nyttigt med tanke på all smörsås. Well, who cares? Gott till tusan ju.


Phew...som man har hållt igång idag då. Hade ju tvättstugan idag och som vanligt så hade vi hur mycket tvätt som helst. Fortfarande så förstår jag inte vart allt kommer ifrån eller hur det kan försöka sig så enormt. Har blivit mycket spring där nere idag så både jag och barnen har fått oss en rejäl omgång mortion idag
.

Mellan varven ner i tvättstugan så skulle det vara handling, matlagning, lek, ätning, diskning och så vidare så ja...dagen har i alla fall inte stått stilla. Efter att vi var klara med allt så satte jag barnen i badet medans jag sorterade all rentvätt. Skönt att ha det väck för denna gången.

En annans sak. Har jag missat att det eventuellt finns en helt knasig och idiotisk utvecklingsfas hos barn eller vad?
Eliott är inne i en period då han ska skrika för allt. Alltså ställa sig rätt upp på golvet och tok skrika, gärna högre än högst. Så här kan det tex vara:

Mamma: "Eliott du ska sova nu". Eliott: "Nej, då skriker jag högt"!!
Mamma: "Eliott, kan du sitta fint i soffan"? Eliott: "Nej, då skriker jag"!!
Eliott: "Leker inte du med mig så skriker jag".
Eliott: "Får jag inte det så skriker jag".
Eliott: "Ska jag göra det så skriker jag".

Han ska skrika för allt och han skriker tok högt så man blir ju f*n galen. Så fort det inte går eller görs som han vill så kommer värsta skriket. Snart kommer även jag att ställa mig rätt upp och ner och tok skrika...kanske han blir tyst då...haha. Nej, men allvar...är det en knepig fas jag missat i 4-5 års åldern eller är det bara min son som gör så här?

Anyway...nu har min dotter somnat så nu ska jag in och joina mannen och Eliott i vardagsrummet. Sen är det snart dax för Eliott att också sussa gott. UTAN att skrika innan han ska i säng hoppas jag!
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det skriks en del här hemma med... Måste vara en fas, hoppas den går över fort bara!!! Kram

2011-02-07 » 18:40:10     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: Johanna

Jobbigt att han håller på sådär. Hoppas det snart går över!

Fisk i ugn e supergott! Ska med göra det nu någon dag!

Kram

2011-02-07 » 18:53:17     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: maria

Det stämmer nog att det skriks en period där runt 5 år...Känner igen det...Det går över även om det är tufft nu...



Ha det bäst !

Kramar

2011-02-07 » 19:56:04     Url: [http://www.forsnetblogg.se/Maria]
Postat av: Tova

Åh, ser ju superdupergott ut ju!

Och vilken härlig design du har på bloggen, en fröjd för ögat hehe.

Hoppas ni får en skön måndagskväll!

2011-02-07 » 22:14:10     Url: [http://trasslet.se]
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Den fasen längtar inte jag till ... hoppas, hoppas att Edvin och tore struntar i den ;)



Här blir det beg av smutstvätt direkt också. Förstår inte alls vart dom kommer ifrån ...



KRAM!

2011-02-07 » 22:15:26     Url: [http://edvinsmamma.wordpress.com]
Postat av: Fotograf Malin Westman

Vilken söt blogg du har :) Hoppas du får en toppen tisdag!

2011-02-08 » 08:18:14     Url: [http://fotografmalinwestman.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?