Dag 8

2011-02-02 @ 17:19:43    Postat av: Susan Gullix
Dag 8 i min 25 dagars lista kommer nu och det handlar om en dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Hmm...både rökningen och att jag äter för mycket sötsaker..eller ja, fel överhuvudtaget, är dåliga vanor jag önskar att jag inte hade.

För att börja med rökningen. Jag har rökt i...vad blir det nu...snart 25 år va eftersom jag började röka då jag var 10 år. Mmmm...not good I know men nu gjorde jag det. Jag har försökt sluta ett flertal gånger och en gång lyckades jag. Det var vid 20 års åldern tror jag. Istället för att röka så åt jag och gick upp en massa i vikt vilket inte var populärt eftersom jag har haft ätstörningar förr och då vid det tillfället. I vilket fall som så började jag fest röka typ efter 1 år och då var det kört. Man ska aldrig börja fest röka då man har varit rökare. Har försökt ett par gånger till efter det men jag lyckas inte riktigt. Antar att jag inte har motivationen riktigt och så är jag alldeles för stressad. Men det kommer nog en dag då jag är helt redo att sluta...för gott. När vet jag inte men snart kanske. Behöver inget predikande...jag vet redan vad rökning gör med en.

Sen...äter jag helt fel. Alldeles för sent, för sällan  och alldeles för onyttigt. Vilket har satt sina spår nu. Väger väldigt, väldigt  mycket mer än vad jag har gjort förr. Kanske är jag lagom, det vet jag inte eftersom jag har lite svårt för att se hur jag själv ser ut. Eftersom jag har haft way to much trouble under alldes för många år med mat så är väl min hjärna inställd på att se "fel". Jag gillar absolut inte att jag äter så som jag gör och jag gillar absolut inte att jag stoppar i mig en massa sött....men även här har jag lite svårt att låta bli. Svag? Kanske!...Rädd också för den delen för förr då jag har velat skärpa till mig med att äta bättre har det bivit att inte äta alls. Not good!! Men här har jag det ändå lite lättare än med rökningen så jag ska skärpa till mig här med att äta bättre och rätt. Jupp...så det så Och ja....det är bara jag som kan bryta mina dåliga vanor, ingen annan. And I will!!!
Postat av: Johanna

Du e normal /lika spinkig som jag, haha! Men håller med om att det e svårt att äta. På jobbet e det inga problem, för då har man sina tider, men när man e ledig, så blir det lätt att man missar några mål...

Och ang rökningen så måste man nog va väldigt motiverad själv för att det ska gå. Men någon gång kanske du klarar det :) Heja!

Kramar

2011-02-02 » 17:45:37     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

usch ja rökningen.. har ju själv varit fast där.. tur i oturen hade jag inga problem att sluta då jag väntade sStina för jag mådde så illa... Och sedan har jag aldrig haft suget efter pinnarna igen..:)



men visst rusar man upp i vikt när man slutar, det är de jag kämpar med nu.. ;)



Ska du gå på mammagalan? såg inte din blogg på listan de lagt upp på gästerna..?



kramkram

2011-02-02 » 18:22:43     Url: [http://enburkrussin.se]
Postat av: Anonym

Tycker om din blogg! Den är asbra:)

2011-02-02 » 18:23:50     Url: [http://justiner.blogg.se/]
Postat av: soffie

hoppas du nån gång kan sluta med rökningen det är så himla dyrt,ha en goo kväll

2011-02-02 » 19:26:51     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Ja, det där med rökningen kan ingen annan än du själv bestämma över.. Folk tjatade på mej med att jag skulle sluta, en det fick ju snarare motsatt effekt ;)

Man får ta det i sin egen takt helt enkelt, och plötsligt går det!



Kramar

2011-02-02 » 21:37:47     Url: [http://sagabus.blogg.se/]
Postat av: Maalin

Hejj!

shiit vilken fin blogg du har !

den här bloggen ska jag försöka följa!! :))



kika gärna in på min blogg :)

http://skarvan.blogg.se

2011-02-03 » 08:32:46     Url: [http://skarvan.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?