Julskyltning

2010-11-28 @ 16:42:00    Postat av: Susan Gullix
Efter morgonen och förmiddagen idag så begav jag och barnen oss ner i stan eftersom det är julskyltning idag. Ett besök hos tomten måste det ju vara om allt ska vara rätt till;) Vi tog bussen ner och första anhalten blev på Mc Donalds som jag hade lovat. Barnen åt kycklingbitar med pommes och äpple och jag tog en Mc Feast och company (som alltid, varför byta?). Efter det så strosade vi runt i stan och kollade på julskyltningen. Eller ja....hmmm....vad man nu ska kalla det. Lite små olika stånd här och där (inte alls mycket) och dåligt dekorerat i skyltfönsterna. Herregud...det var VERKLIGEN bättre förr. Tummen upp var i alla fall att det började tok snöa då vi var där. Efter ett tag så hittade vi till tomteboden men Stella skulle absolut INTE gå in till tomten idag. Eliott skuttad däremot glatt in=) Han har då aldrig varit rädd för tomten. Sen vandrade vi lite till. Såg bland annat en liten hund i ett utav skylt fönsterna men den tyckte jag synd om. Han hade en liten yta att springa runt på där i fönstret och en vägg bakom så han kunde inte komma någonstans. Barnen tyckte det var kul men inte jag...jag är djurvän lååångt ut i fingerspetsarna och det där tyckte jag inte var så roande. En liten tur in på BR blev det också då barnen fick välja varsen liiiten sak som dom ville ha innan vi tog bussen hem igen.

Så ja...nu är vi då på hemmaplan. Barnen är nybadade precis och leken är i full gång igen. Får se sen vilken tid mannen kommer hem. Hoppas på inte allt för sent. Vill hinna mysa med honom och kolla några avsnitt utav Bones innan det är dax för sängen sen.

Hoppas att ni har haft en mysig 1:a advent?

Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi en trött Lura har somnat, men nöjd att ha fått träffa tomten i dag <3 Ha en fin kväll med dina nybadade gullungar! Kram

2010-11-28 » 18:40:36     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: Johanna

Mysigt ni haft det! Blev knappt någon julskyltning för oss.. Å inte en enda bild tog jag heller... Nu e det skönt att va inne i värmen igen!

Kram

2010-11-28 » 19:00:03     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Lovisa

söta bilder :)

2010-11-28 » 20:37:45     Url: [http://lovisalindstrom.blogg.se/]
Postat av: soffie

va roligt med julskyltning för er,här har vi haft snöstorm brrr,

fina bilder,

kram

2010-11-28 » 22:55:26     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: elina

vad söööta!:D

2010-11-29 » 11:36:34     Url: [http://jonssonbarn.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?