Utelek i snön

2010-01-13 @ 19:58:15    Postat av: Susan Gullix

Till slut idag så ville mina barn gå och ut och leka trots allt. Det var ju ingen av dom som ville det när jag ville men till slut så=) Och kul hade vi ute i snön. Det klättrades och åktes karusell. Jo, nu är det ju inte karusell som i karusell på tivoli men Eliott tyckte att den ena snurr grejjen som dom åkte på var som en karusell. Det var härliga skratt man hörde från barnen då jag snurrade fortare och fortare. Det var bara det att det känndes som om jag hade druckit alldeles för mycket alkohol eller något för jissus så yr jag blev då...haha.

När vi kom hem efter att vi hade varit ute så dracks det varm choklad och sen fick barnen bada i ett varmt bad. Mys!! Sen har det lekts här hemma och nu sover mina barn gott. Det var ingen av dom som var svår somnade här inte=)

Stella är jätteduktig med att kissa på pottan då hon är hemma så jag funderar på att om några veckor låta henne var blöjfri på dagis också. Nu är hon i läget att hon har blöja på sig på natten och om vi ska iväg, men om vi bara är hemma så har hon trosor på sig och det fungerar jättebra. Hon säger till då hon ska kissa och det är bara ibland som det har kommit några droppar i trosorna innan hon tar resten på pottan. Eliott var ju kring samma ålder som Stella är nu då vi började ha honom utan blöja på dagis så jag tror att det kommer till att gå bra. Men jag väntar i alla fall ett par veckor till.

Kommer ett par bilder här nu från då vi var ute innan.

Postat av: MammaFiiia

Så fina bilder=)

Ni verkar ha haft en kanonrolig dag ute i snön=)

Skönt med frisk luft och röda kinder=)



Sv: Ja jag svävar just nu lite på rosa moln=) Tänk att ett litet sketet sms kunde göra en så glad=)



Kraam

2010-01-13 » 20:48:08     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Postat av: Milla

Vad mysigt :) Att dricka varm choklad och ta ett bad efter en utedag är ju underbart :)



Kramar

2010-01-13 » 21:57:02     Url: [http://sagabus.blogg.se/]
Postat av: Jayne

hej svejs

Jag tycker du kan prata med förskolan kring blöjan redan nu, så kanske de kan prova kortare stunder?

Vi har en pojke som provade hemma lite och sen även hos oss och då gick det väldans snabbt...De andra kompisarna hejade och puschade ju också.



SNÖ...ja... det är härligt att komm IN efter en stund ute...det är nog det mysigaste med snön.. ha ha ha

Kram

2010-01-13 » 21:59:19     Url: [http://jayne.blogg.se/]
Postat av: Johanna

Kul att du e tillbaka! Ja, snurrgrejjer får en att må dåligt, haha! Det kommer säkert gå bra för Stella att va blöjfri sen på dagis :) Kram

2010-01-14 » 07:04:27     Url: [http://skuggis.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?