"Sudda bort din sura min"....

2011-05-19 @ 18:23:28    Postat av: Susan Gullix


Lite lek utomhus då solen sken blev det allt idag


Som rubriken lyder så är det något som mina barn borde göra idag för sura miner har det blivit en del idag. När jag kom och hämtade barnen på dagis så var Eliott sur direkt, han sa inte ens hej utan ställde sig och surade i en hörna. Okej...hej på dig med liksom. Han var sur för att han visst skulle vara ute och inte inne. Jag hade varken sagt bu eller bä men han var sur ändå. När jag hade packat ihop grejjerna vi skulle ha med hem så bara sprang han iväg ut på gården på dagis och brast i gråt. Då var han ledsen för att han inte hade hunnit cykla på cyklarna där idag. Inte mycket som var bra med andra ord.

Lämnade sakerna från dagis här hemma och så tog vi med gräsklipparen och dockvagnen ut för minsann så blev det faktsikt fint väder idag fast att det såg dystert ut imorse. Sol gillas så klart. Var ute och lekte och hade det mys och sen gick vi upp och åt mat senare. Var lite snäll och gav barnen glass efter maten fast att det "bara" är torsdag men sen blev det skrik och tårar då dom hade ätit upp sin glass och för att dom inte fick tömma hela stora glasspaketet. Sen har det fortsatt på den vägen...inget bra och hit och dit. Jag fattar nada. En dålig dag helt enkelt? Sjukdom på G? Trötta helt enkelt? Eller något annat? Nu är dom i alla fall sina vanliga jag men Eliott är ganska trött. Men han har ju varit iväg hela dagen på äventyr och sen fortsatt ute efter dagis. Så han är ju trött med all rätt. Han sitter i alla fall och tittar på barn tv nu och Stella leker med sina saker.

Och ja.....jissus vad jag är sugen på godis. Big no no så klart men iiiiiii......jag kan nästan inte tänka på annat. Men jag ska absolut INTE ge efter...det här klarar jag. Har jag klarat det så bra nu så ska jag verkligen inte ge efter tycker jag.

Näää...känner att jag lätt behöver en mängd kaffe så det ska jag gå och ordna nu. Hoppas att ni har haft en bra dag??


 

Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Man kan inte va pigg & glad alltid... Bara en dålig dag tror jag. Men gott med glass! Ja, fy för tusan när sötsuget kommer, men det fixar du :)

Kram

2011-05-19 » 20:27:35     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: soffie

va skönt att solen tittade fram hos dej,den kom hit med men brrr kallt å blåsigt,

Jobbigt när det blir grin å gnäll en dag hoppas nu de inte hålle rpå att bli sjuka utan får en toppendag imorrn,

kram

2011-05-19 » 20:33:11     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: annaklara

Vilken fin blogg du har, ha en bra dag :)

2011-05-19 » 22:53:28     Url: [http://nasholmannaklara.blogg.se/]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Passar på att önska trevlig helg medan blogg.se ännu fungerar <3 KRAM

2011-05-20 » 07:50:24     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

UNderbart med utelek.



Vilken söt och mysig blogg du har förresten. Hit kommer jag åter.

2011-05-28 » 08:22:29     Url: [http://ninaruthstrom.se]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?