Men....eh...heeeej

2011-05-30 @ 19:23:01    Postat av: Susan Gullix
Tjena mors....här har vi verkligen inte haft tid att blogga idag för det har varit full rulle sedan imorse faktiskt så det är i princip först nu som jag sitter ner och kan koppla av lite. Phew.....säger jag på det.

Vi började med lite mys på morgonen (of course) och lite barn tv och frukost och så där. Sen blev det till att bädda och plocka undan morgon röran som alltid. Tog en promenix till Maxi för att inhandla det som behövdes och yes....häääärligt väder ute idag ju. Wiiie.....kanske kan vara så att sommaren kommer nu? Det hoppas jag verkligen på för man är allt lite trött på allt regn och alla gråa dagar.

Sen blev det en liten paus här hemma innan det var dax att sortera all tvätt som skulle tvättas. My lord....det är ännu ett mysterium var allt kommer ifrån? När tvätten var startad så höll vi oss ute och lekte i det fina vädret och det var skönt att man bara kunde ha på barnen shorts, t-shirt och sandaler igen. Dom lekte och byggde en massa hav och berg i sandlådan och sen körde dom med en båt där och Stellas anka simmade i havet osv. Var roligt att lyssna på dom då dom lekte. Efter några vändor i tvättstugan och efter lek ute så gick vi upp och lagade mat som blev nypotatis, fiskpinnar, remouladesås och grönsaker. Gottigt men ingen av barnen "tyckte om" potatis idag (mmmm...dom har sina perioder). Men minsann...då jag sa att dom absolut INTE fick äta upp lillasyster potatis, kung potatis, kusin potatis osv så blev det fart på dom och helt plötsligt så hade dom minst 8-10 potatis var i sina magar....haha. Och som dom garvade eftersom där självklart fanns en historia kring varje potatis.

Hmmm....ja, sen klippte jag Eliotts hår och sen fick han duscha då han inte ville bada idag. Stella ville så klart bada så medans hon gjorde det så sorterade jag in all tvätt, vilket tog sin lilla tid. Därefter har det blivit lite lek och nu ligger Stella och är på väg att somna i sin säng och sen är det om ett tag natti för Eliott också.

Phew...jap, det var våran dag det...som ändå har flötit på ganska bra. Tur det. Lär väl kanske somna helt utslagen i soffan sen om ett tag kanske...hihi. Hopas dock att jag håller mig vaken till längre än 21 i alla fall.

Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Ja, ni har verkligen haft fullt upp idag. Lättlurade barn! De ska då alltid göra tvärtemot va man säger, hihi ;)

Jag kommer också somna om en stund...

Kram kram

2011-05-30 » 20:29:49     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Haha, vad smart att skapa en liten historia om potatisarna! Det måste jag prova på min lilla fröken :)



Kramar

2011-05-30 » 20:44:22     Url: [http://sagabus.blogg.se/]
Postat av: Anonym

härlig bild å sommarn ska visst komma nu sa de med riktigt härliga temperaturer hoppas det blir så!kram

2011-05-30 » 22:08:24     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: mammafiia

Hihi de e så bra med barn för man kan berätta en historia om maten så jäklar äter dom haha

=)

Så skönt med detta fiina vädret nu=)

Kram

2011-05-31 » 07:04:07     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Fniss, klurig du är, å du, viiiiilar du aldrig ler Full fart hela tiden tror jag minsann! KRAM

2011-05-31 » 07:10:53     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?