En helt ny vecka...

2011-05-09 @ 08:21:53    Postat av: Susan Gullix

Go morron....måndag, ny vecka och definitivt helt nya tag. Sol i sikte också så hurra för det.

Idag ska vi tvätta och hålla oss ute mellan varven....tvättkorgen är mer än överfull och det märks nu att det var ett tag sedan man tvättade. Blä men ett måste så klart.

Förresten så är det dax att skryta lite. Vi har ju haft ett projekt med det där att få barnen att somna själv i sina sängar. Det gick jättebra ett tag förr, för den lilla i alla fall men jag fick dock sitta i matrummet då hon skulle somna. Eliott fixade det en natt sen gick det inte mer.  Men i all fall....Stella har sedan några nätter tillbaka somnat själv i sin säng och det går bra att jag sitter i vardagsrummet. Jätte duktigt så det funkar nu toppen. Eliott går det tyvärr inte så bra för och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Han klarar av det för det har han visat att han kan men han ska "ställa till det" för sig och hotar att han ska göra både det ena och det andra om han ska sova själv. Han vågar alltså somna själv men han tycker ändå att jag ska sitta där inne. Han lovar varje dag att han ska göra det men sen när det väl är dax så säger han att han ska dra en i håret om han ska somna själv, han ska skrika om han ska sova själv osv. Mutor fungerar inte. Well...det släpper kanske där också snart. Men tummen upp för att Stella klarar i alla fall...äntligen.

Well.....denna vecka är det dax för Eliott att åka på läger. Han åker iväg på onsdag och han längtar så in i norden. Så imorgon ska han och jag packa ner allt som ska med. Blir väldigt tomt utan honom här för han kommer inte hem förräns på fredag eftermiddag men oj så skoj han kommer till att ha det. Stella är ledig dessa dagar och ska få vara hemma med mig. Blir lite konstigt att bara ha ett barn...haha.

Ja....i alla fall, hoppas att ni får en bra dag och att solen skiner hos er?

Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Även här strålar solen, å det är uuuuuuuunderbart! Dock är bogge rejält förkyld så det grumlar glädjebägaren lite... KRAM KRAM fina du <3

2011-05-09 » 09:50:06     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: Johanna - Bf 10 September ♥

Så duktig Stella é som somnar själv. Det kommer nog snart för Eliott med ska du se :) Skönt att du mår bättre nu!

Kram & natti natti!

2011-05-09 » 22:03:01     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?