Bye bye Christmas och ett dilemma

2011-01-03 @ 08:21:06    Postat av: Susan Gullix
Go morron....ny vecka och nya tag. Verkligen helt nya tag!! Mannen är på jobb för nu är hans semester slut och idag tänkte jag plocka bort allt vad som har med jul att göra. Eliott brast dock i tårar då jag sa att vi skulle plocka undan julen idag. Lilla gubben då. Men julen är över och jag är trött på allt som är rött och juligt. Så det är vad jag snart ska ta och sätta igång med.

Ett dilemma jag har som jag inte vet hur jag ska deala med. Det är så att lille Herr Nilsson plötsligt och sedan ett bra tag tillbaka har blivit väldigt rädd. Alltså...han vågar inte gå någonstans i lägenheten själv utan man måste följa med honom. Om han ska kissa på toaletten, om han ska gå till köket....han vågar inte ens leka själv på sitt rum längre utan tvingar Stella att leka där med honom. Och det är ju inte alla gånger som hon vill och då blir han skit förbannad. Så kan vi inte ha det, det är ju ganska tydligt. Han är snart 5 år och vågar inte gå på toaletten själv. Hur gör jag liksom? Jag kan ju inte låta honom kissa på sig för det vet jag att han hade gjort om ingen går med honom. Hur gör man liksom för att få honom tillbaka till där han var innan? Han kunde ju själv förr, han kunde även somna själv men nu måste jag sitta hos honom men sen hamnar han ändå på soffan efter ett tag. Jag håller på att bli galen helt ärligt. Några tips eller idéer? För som det är nu så är det inte mycket han vågar själv. Och jag fattar inte varför.
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Tror du inte att det är en utvecklingsfas? Hoppas att det är något som snart går över för jag förstår att det är jätte jobbgit ...



Här hemma får julen stå framme ett tag till ... tror nästan att jag är ensam om att inte tröttna på alla ljus, tomtar, rött och glitter ;)



Kram!

2011-01-03 » 10:10:47     Url: [http://edvinsmamma.wordpress.com]
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Tror du inte att det är en utvecklingsfas? Hoppas att det är något som snart går över för jag förstår att det är jätte jobbgit ...



Här hemma får julen stå framme ett tag till ... tror nästan att jag är ensam om att inte tröttna på alla ljus, tomtar, rött och glitter ;)



Kram!

2011-01-03 » 10:10:54     Url: [http://edvinsmamma.wordpress.com]
Postat av: Johanna

Jag é också lite småtrött på julen. Har plockat undan tomtarna, men stakarna & granen får stå kvar tills jag kommer hem från Stöten nästa vecka...

Tråkigt att han e så rädd, stackarn... :/

Kramar

2011-01-03 » 10:33:49     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?