No more winter...

2010-12-29 @ 08:06:47    Postat av: Susan Gullix


My lovely son=)


Go morron. Idag är det....onsdag va? Man blir lite off på vilken dag det är då alla är hemma=) Inte många dagar kvar nu på året 2010. Får man börja vänja sig vid att skriva 2011 istället. Alltid lika konstigt då det blir nytt år. Vad har ni för nyårsplaner förresten? Vi ska bara vara här hemma...mysa, äta gott, barnen får lägga sig när dom vill och lite så. Dom brukar somna för att sedan vakna då det smälls raketer och sen efter det så brukar dom fortsätta vara uppe. Då är dom så trötta så det brukar bli en del skratt åt dom små.
Lite sjukt för förr tiden (då man var barnlös) så var nyårsafton årets fest kväll. Man planerade som tusan och skulle bestämma vilken fest man skulle på.  Så är det inte längre utan det är mys med familjen som gäller och det gillar jag bättre=)

Igår var det ännu en dag hemma med lek och så där som gällde. Barnen verkar vara rejält trötta på kyla och snö. Dom känner inte alls för att gå ut så. Tyvärr kan jag känna för det är ganska mycket bråk dom emellan:/ Nåja.....syskon alltså;) Men jag förstår dom i och för sig...jag är själv också mer än trött på snö och kyla nu så det får gärna bli varmare och att snön försvinner.

Nyss har vi kollat på Scobby Doo som gick på 3:an och nu har Stella gått iväg för att leka. Eliott sov lite längre så han sitter kvar och morgon myser i soffan. Sen får vi se vad som sker under dagen.

Nu ska jag i alla fall ha en till kopp kaffe....


Postat av: CiliaH

Åh nej! Låt snön stanna till efter sportlovet! Det är så tråkigt när det är grått och mulet och regnigt.



KRAM

2010-12-29 » 08:28:37     Url: [http://www.ugglehuset.se]
Postat av: Johanna

Go'morron! (gäääsp)

Mysigt att va hemma med familjen ju! Själv ska jag fira hos Fia :)

Nästan precis hemkommen från Magnus. Tror jag ska somna om en liten runda på soffan efter jag ätit frukost. Ser ut som det ska bli toppenväder idag, så får ut i det fina vädret sen :)

Kram kram

2010-12-29 » 08:45:31     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Nettan

Ja, nu är man allt lite trött på all snö. Den får gärna sakta försvinna och inte komma tillbaka förrän om ett år. Ha ha !



Här blir det nog en lugn nyår också då jag fortfarande inte vet om barnbarnet är kvar hemma här då eller vad som händer. Vi tar en dag i taget. Ha ha !



ha en bra dag och hoppas barnen inte bråkar för mycket. Ha ha !



kramiz

2010-12-29 » 09:44:08     Url: [http://hasselby.blogg.se/]
Postat av: mammafiia

Tack för sällskapet idag och frukosten gumman=)

Ja nu kan de gott bli vår och sommar. Här i Staffanstorp va de nästan 8 minus Brr

Kramar

2010-12-29 » 16:20:30     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?