Lucköppning...

2010-12-01 @ 05:45:02    Postat av: Susan Gullix




Idag är det den 1:a december...det är dagen då nedräkningen inför julafton börjar på riktigt. Idag är dagen då man får öppna första luckan i adventskalendern. På bilden är barnens adventskalendrar. Varsen vanlig chokladkalender och varsen med leksak i...Lego till Eliott och Hello Kitty till Stella. Lyckliga barn som fick öppna lucka nummer 1 idag=)

Igår efter att vi hade ätit mat så ringde Fia och undrade om vi ville komma till pulkabacken och åka lite pulka. Sagt och gjort och även mannen kom dit efter jobb eftersom vi skulle handla skor till honom. Barnen åkte ett tag men det var så kallt så skelettet skakade så det blev ett tag bara. Skor....hmm.....inget direkt utbud till män inte så han får kolla vidare i stan istället. Det var skönt att komma hem sen typ 1½ timme senare. Jissus vad kallt ute. Vi är inte riktigt vana vid sådan här kyla i Skåne.

Vid strax innan 21 tiden så tittade jag och mannen på Bones men herregud jag somnade och gick sen i säng 21.40 typ. Hallå....vad hände. Nog för att jag brukar somna i soffan men inte så tidigt. Nåja...tur var det för barnen skulle upp strax innan 5 imorse. Hmmm...inte populärt från min sida men men.

När jag har lämnat barnen på dagis sen så ska jag till bageriet och köpa med mig lite frukostbullar för jag ska hem till Fia sen. Nu är det (förutom det lilla taget igår) evigheter sedan vi sågs så vi har en del att "gossipa" om...haha.

Det är lite dåligt med kommentarer från min sida...men ja...juletider och man fixar och donar och så så riktigt samma tid finns inte varje dag. Ska dock hinna in till er senare under dagen hade jag tänkt.


 

Postat av: Johanna

Kul att öppna luckor! Om 25 min ska jag se julkalendern (om jag hinner)....

Ha så trevligt hos Fia! :)

Kram kram

2010-12-01 » 06:48:27     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: mammafiia

Morning=)

Ja fyyy va kallt de vart igår.

Idag har vi massa att prata om=)

Kram

2010-12-01 » 07:11:31     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja även här har luckor öppnats å så har vi sett julkalendern, Luran verkade gilla den... Kram <3

2010-12-01 » 08:18:23     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

vilka fina kalendrar dina barn har!

Idag ska vi ut och åka lite pulka. Eller rättare sagt jag får styra vagn framför och dra Edvin på boben bakom ;)



Jag har också varit jätte dålig på att kommentera. Men det är förlåtligt innan jul och när man har småbarn :)



KRAM!

2010-12-01 » 09:12:44     Url: [http://edvinsmamma.wordpress.com]
Postat av: Jayne

mmm... man minns ju hur man längtade efter att få börja öppna....

Idag har jag fått tända mitt datumljus..alttid något :)

Kallt... ja... jag har inte varit ute sen i söndags..men det ser kallt ut.. :)

Kram

2010-12-01 » 09:14:21     Url: [http://jayne.blogg.se/]
Postat av: Amanda

Jösses vilka fina kalendrar det finns numera! :)

Ludwig har ingen kalender och jag tror ärligt talat inte han skulle vara så intresserad av någon heller.

Istället har jag gjort en egen "kalender" med så lappar med roliga saker han får varje dag. Allt ifrån baka med mamma, utelek med hela familjen osv. Det tror jag han uppskattar mera. Och självklart är lapparna inslagna i fina papper. ;)



Du har något att hämta i min blogg.

Kram

2010-12-01 » 09:34:28     Url: [http://creyla.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?