Julpyssel på dagis

2010-12-07 @ 17:30:21    Postat av: Susan Gullix


Barnen i full gång med julpysslande på dagis



Då jag gick för att hämta barnen på dagis så stannde jag kvar eftersom det var pysseldag där idag med barn och föräldrar. Det var mysigt när jag kom för det första jag såg var att Eliott satt på golvet och tröstade en pojke som var ledsen. Han satt hos honom och klappade honom på huvudet. Hur sött var inte det nu då? Gullepåg=)

Vi började i alla fall med att dekorera runda knäckebröd med lite saker som kanelstänger, torkade apelsinskivor, små paket och lite så där annat juligt. Stella tyckte att det var kul att sitta och limma fast allt medans Eliott satt i 1 minut och sen sprang han iväg och lekte. Därefter så gjorde vi (läs jag) smällkarameller. Oj..märktes att det var lääängesedan för jag kom knappt ihåg hur man gjorde....haha. Men fina blev dom då dom blev klara. Lite fika blev det efter smällkaramellerna. Kaffe, saft och pepparkaka. Gott. Sen fortsatte vi med pepparkaksbak och det var Eliott flitig med. Stella var också flitig där...med att äta pepparkaksdegen;)

Nu har vi varit hemma ett tag. Smällkaramellerna är hängda i granen, knäckebröds dekorationerna är upphängda och pepparkakorna ska ätas då barnen ska ha Lucia på dagis i nästa vecka.
Postat av: Nettan

Va gulligt !

Det är väl det man saknar på julen - barnens julpyssel som gjorts. Barnbarnets julpyssel åker ju hem till mamma sin. ha ha !



Ha en jättebra kväll !

kramiz

2010-12-07 » 18:04:07     Url: [http://hasselby.blogg.se/]
Postat av: Johanna

Så kul att få julpyssla på dagis & gullig Eliott va som tröstade pojken! :)

Kramar

2010-12-07 » 22:11:00     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men så mysigt med en pysseldag på dagis då föräldrar får vara med :-) Kram

2010-12-08 » 09:22:10     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: mammafiia

Vilka roliga saker ni gjorde=) Vill med pynta ett knäckebröd=) Fast tror nog ja ska göra apelsiner med sån nejlika grej i haha.

Fina fina Eliott.

Kram

2010-12-08 » 12:59:26     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?