Härlig dag i pulkabacken

2010-12-05 @ 18:27:18    Postat av: Susan Gullix
Tjingeling i vinterlandet!!

Haha....idag har det varit intensivt, lite rörigt, lite hit och dit men ack så kul. När mannen hade gått till jobb i förmiddags så begav jag och barnen oss till Maxi för att inhandla en pulka till. En pulka räcker inte så långt med 2 stycken barn som inte vill dela alltid. Men där fanns inte en enda vanlig pulka där. Stjärtlappar fanns (har vi redan) och snowracer fanns. Jaja...vi slog till med en snowracer för en sådan har vi lovat Eliott i alla fall. Snowracer inhandlat men där sprack planen om att stanna i Hålan för att åka pulka. Inte lätt att åka med en snowracer som inte är ihop monterad. Fortsatte hemmåt med två barn och en snowracer i pulkan...haha. Vilken syn det måste ha varit. På pulkan låg snowracern i sin förpackning och uppe på förpackningen så satt barnen=)

Hemma och skulle montera ihop den här då. Hur svårt kan det vara tänkte jag?? Tydligen svårare än vad jag trodde (och jag som är såååå händig) så det tog sitt lilla tag innan det var klart. Hmm...någon skruv och lite så blev över men jag hoppas det är reserv...eller något:P

Ut med barnen till backarna på skolan istället och med snowracer, pulka och stjärtlapp i högsta hugg. Tjohoo....äntligen ska vi få åka. Ojoj...skoj vi hade...till tusan. Alla tre lika galna. Ja...mamman här kan också leka och ha väldigt skoj=) Vi skrattade nog så hela området hörde oss.

Sen hungriga...hem och laga mat. Blev fisk i ugnen med potatis. Hur gott som helst efter att busat ute hur länge som helst. Efter det så tog vi på jackor, mössar, vantar och skor för att gå till soprummet för att kasta sopor. När vi kom upp så sa jag till barnen att nu ska vi inte ut mer så ni kan ta av alla kläder. Och ja...då dom hade gjort det så kom jag på....SKOSNÖRE...för h*lvete...SKOSNÖRE. Mmm...det var det jag absolut skulle komma ihåg att köpa men nopp...det hade jag visst glömt. Nåja....på med barnens alla kläder igen och sen blev det pulka åk till Maxi igen för att inhandla skosnöre. Nej nej...barnen var inte ledsna för att dom fick komma ut igen. Däremot så kan jag säga att mina ben känns som gele efter att pulka dragning idag...haha. Nu är det i alla fall soffläge som gäller här för alla tre.  Kollar på tv, myser och inväntar mannen.

Lite bilder från idag då....det får inte glömmas;)


Postat av: mammafiia

Haha vilken syn med allt i pulkan=)

De brukar bli över skruvar när ja sätter ihop saker med haha

Kram

2010-12-05 » 19:02:41     Url: [http://fiiias.wordpress.com]
Postat av: soffie

va roligt ni haft det i backen,pilligt att få ihop det,men det gick ju bra å den höll ju så det va nog en reservskruv;)

2010-12-05 » 19:15:43     Url: [http://soffie69.blogg.se/]
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilka härliga pulka bilder, måste köpa en ny till luran för hon har bara en baby pulka... Önskar er en fin dag! KRAM

2010-12-06 » 11:55:44     Url: [http://lurans.blogg.se/]
Postat av: Johanna

Haha, vilken syn! Men kul med en snowracer!

Fina bilder på busungarna :)

Kram kram

2010-12-06 » 22:31:31     Url: [http://skuggis.wordpress.com]
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Åh vilka härliga vinterbilder :)

2010-12-09 » 15:13:06     Url: [http://dolphin.blogg.se/]
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

   Kom ihåg mig?